Focuzop

Focuzop is in 2021 opgericht door William Dekker en Jeroen van Loo. Inmiddels werken ze met 8 man/vrouw op kantoor en hebben ze zo’n 100 uitzendkrachten. William vertelt over de snelle groei en de rol die de backoffice-oplossing van Flexpedia daarin speelt. 

 

Profiel

Bedrijf: Focuzop
Plaats: Harderwijk
Actief sinds: 2021
Werkgebied: Harderwijk en alles in een straal van ongeveer 40 kilometer daaromheen
Branches: Logistiek en Techniek
Personeelsleden: 8
Aantal uitzendkrachten: +/- 100
In steekwoorden: Oprechte betrokkenheid, actie, resultaatgericht, oog voor de mens, betrokken, bevlogen

 

Hoe zijn jullie begonnen?

“We zijn begonnen in maart 2021. Jeroen en ik komen allebei uit de uitzendwereld en werkten bij dezelfde werkgever. Op een gegeven moment kwam ik op een punt waarop ik me afvroeg waar nou echt mijn ambities lagen. Ondernemen was eigenlijk altijd al een droom. Toen gooide ik een balletje op bij Jeroen en hebben we letterlijk de benen op tafel gegooid, pizza’s besteld en bedacht hoe we zelf een uitzendbureau konden optuigen. Niet veel later zijn we gestart met letterlijk alleen een telefoon en een laptop.”

 

“We begonnen als generalisten. We zijn gaan rondbellen en hebben elke branche aangeboord. Van groen naar productie, techniek en office. We hadden zelfs de intentie iets in de zorg te doen. Maar we kwamen er snel achter dat het fijner werkt als je je bezighoudt met een vakgebied waar je verstand van hebt. Inhoudelijk is het heel belangrijk dat je begrijpt waar het over gaat. Dus toen hebben we – zoals onze naam al zegt – een duidelijke focus bepaald. Nu richten we ons op logistiek en techniek.”

“....waardevol dat je kunt sparren met verschillende mensen binnen Flexpedia. Daardoor kun je echt winst behalen."

William Dekker

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

Focuzop is in 2021 opgericht door William Dekker en Jeroen van Loo. Inmiddels werken ze met 8 man/vrouw op kantoor en hebben ze zo’n 100 uitzendkrachten. William vertelt over de snelle groei en de rol die de backoffice-oplossing van Flexpedia daarin speelt. 

 

Profiel

Bedrijf: Focuzop
Plaats: Harderwijk
Actief sinds: 2021
Werkgebied: Harderwijk en alles in een straal van ongeveer 40 kilometer daaromheen
Branches: Logistiek en Techniek
Personeelsleden: 8
Aantal uitzendkrachten: +/- 100
In steekwoorden: Oprechte betrokkenheid, actie, resultaatgericht, oog voor de mens, betrokken, bevlogen

 

Hoe zijn jullie begonnen?

“We zijn begonnen in maart 2021. Jeroen en ik komen allebei uit de uitzendwereld en werkten bij dezelfde werkgever. Op een gegeven moment kwam ik op een punt waarop ik me afvroeg waar nou echt mijn ambities lagen. Ondernemen was eigenlijk altijd al een droom. Toen gooide ik een balletje op bij Jeroen en hebben we letterlijk de benen op tafel gegooid, pizza’s besteld en bedacht hoe we zelf een uitzendbureau konden optuigen. Niet veel later zijn we gestart met letterlijk alleen een telefoon en een laptop.”

 

“We begonnen als generalisten. We zijn gaan rondbellen en hebben elke branche aangeboord. Van groen naar productie, techniek en office. We hadden zelfs de intentie iets in de zorg te doen. Maar we kwamen er snel achter dat het fijner werkt als je je bezighoudt met een vakgebied waar je verstand van hebt. Inhoudelijk is het heel belangrijk dat je begrijpt waar het over gaat. Dus toen hebben we – zoals onze naam al zegt – een duidelijke focus bepaald. Nu richten we ons op logistiek en techniek.”

“....waardevol dat je kunt sparren met verschillende mensen binnen Flexpedia. Daardoor kun je echt winst behalen."

William Dekker

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

Waarom zochten jullie een backoffice partner? 

“Jeroen en ik hadden bij elkaar 12 jaar uitzendervaring. Dus we kennen de materie: we wisten best wat van cao’s, ATV-dagen dagen en dat soort dingen. Maar we hebben heel bewust gekeken waar we ons geld mee verdienden. En dat is met het bij elkaar brengen van vraag en aanbod.”

 

“Al die administratieve handelingen leiden alleen maar af van je business case. Daarom hebben wij heel bewust gekozen voor een backofficepartij; om ons volledig te kunnen focussen op het matchen van vraag en aanbod, zodat alles wat daaruit voortkomt, uitbesteed kan worden.”

Waarom hebben jullie destijds voor Flexpedia gekozen?

“We zijn met meerdere partijen in gesprek geweest, maar kregen bij Flexpedia het beste gevoel. Wij kenden het wereldje al, dus we vonden het belangrijk dat een backoffice toegevoegde waarde had. Natuurlijk hebben we ook gekeken naar het stukje risico, want dat leg je daar dan ook neer. Maar voor ons was het vooral belangrijk dat wij alle administratie bij een backofficepartij konden neerleggen, zodat wij ons volledig konden richten op onze core business.”

 

“Ook de omrekenfactor sprak ons aan. Ze hebben een relatief lage omrekenfactor, maar niet de laagste. Bij Flexpedia klopte het totale verhaal.”

Hoe verloopt de samenwerking tot nu toe?

“We hebben altijd het gevoel dat het linksom of rechtsom goed komt. We kunnen, plat gezegd, alles zo over de schutting gooien en erop vertrouwen dat het wordt opgepakt.”

 

“Ik moet wel zeggen dat dingen iets minder snel worden opgepakt dan een aantal jaar geleden. Dat komt mede door een aantal verschuivingen. Na onze eerste vaste contactpersoon hebben we verschillende accountmanagers gehad, waarvan de eerste vertrok en de volgende met zwangerschapsverlof ging. Daar kunnen ze niet veel aan doen, maar je merkt dat je sneller kunt schakelen met een vaste contactpersoon.”

Tot welke resultaten heeft de samenwerking met Flexpedia voor jullie geleid?

“Recruitment is echt een vak apart, dat wordt nog weleens onderschat. Alles wat daarvan afleidt draagt niet direct bij aan het resultaat dat je behaalt. Met een backofficepartij achter je kun je je volledig focussen op wat echt belangrijk is.”

 

“Daarnaast is het waardevol dat je kunt sparren met verschillende mensen binnen Flexpedia. Daardoor kun je echt winst behalen. Je kunt bij ze terecht voor advies over nieuwe wet- en regelgeving, maar ook over hoe je bepaalde dingen kunt aanvliegen. Hoe je bijvoorbeeld het best een tarief kunt opstellen.”

Kun je iets vertellen over de opstartfase bij Flexpedia?

“We zijn in de beginfase goed geholpen door onze contactpersoon, Mitchell. Die heeft ons echt bij de hand genomen. In het begin is het een beetje zoeken wat je zelf nog moet aandragen. Dan heb je het bijvoorbeeld over het aanleveren van contracten. Daar konden we Mitchell 24/7 over bellen. Het hielp ook wel dat we ongeveer dezelfde types zijn. We houden allebei van doorpakken.”

Hebben jullie wel eens knelpunten ervaren in de samenwerking met Flexpedia?

“We hebben twee keer meegemaakt dat er niet op tijd verloond werd. En we werken nou eenmaal met een doelgroep waarvoor het salaris heel belangrijk is. Dus als wij aangeven dat op donderdagochtend het loon wordt gestort, dan moet dat ook wel gebeuren. Anders hangen ze donderdagmiddag om 12 uur bij ons aan de lijn.”

 

“Dat hebben we als feedback bij ze neergelegd. En daar gaan ze goed mee om. Je ziet dat ze daar echt lering uit trekken en er alles aan doen om dat een volgende keer te voorkomen.”

Zijn er dingen die beter kunnen aan het softwarepakket Paydia?

“Ik vind dat ze de afgelopen jaren een positieve ontwikkeling hebben doorgemaakt. Het dashboard is overzichtelijker geworden. Ik ben ook heel blij met de margeoverzichten. Onze recruiters willen graag weten waar ze op de ladder staan. Wij hebben een aantal KPI’s opgesteld, die zich vertalen in marges waar iedereen verantwoordelijk voor is. Dat wordt nu heel mooi en transparant en inzichtelijk gemaakt.” 

 

“Wat ik nog mis, is de mogelijkheid om bestanden te uploaden. Wij krijgen gewerkte uren van opdrachtgevers soms aangeleverd in Excellijsten. Die moeten we vervolgens handmatig invoeren in Flexpedia. Dat is niet efficiënt en ook nog eens foutgevoelig. Als je die lijsten kunt importeren en ze automatisch verwerkt worden, zou dat een hele mooie slag zijn.”  

Hoe waarschijnlijk is het dat je Flexpedia zou aanbevelen aan andere flexbureaus?

“Heel aannemelijk. Dat doen we ook regelmatig. Ik ken een ondernemer die net een eigen uitzendbureau begonnen is. Dan beveel ik Flexpedia ook aan. Puur omdat mijn ervaringen erg goed zijn en omdat het fijne mensen zijn.”

Kun je Flexpedia tot slot in een paar steekwoorden samenvatten?

“Kennis en expertise, allround inzetbaar, brede kennis, persoonlijk”

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null