AYDCO Personeelsdiensten

Pascal Dieteren startte in 2020 zijn eigen uitzendbureau AYDCO, dat inmiddels uit vier medewerkers bestaat. Na een korte samenwerking met een andere backofficepartner werkt Pascal alweer bijna vier jaar samen met Flexpedia. Lees hier zijn verhaal en ontdek hoe hij de samenwerking ervaart. 

 

Profiel

Bedrijf: AYDCO Personeelsdiensten
Plaats: Beek
Actief sinds: september 2020
Werkgebied: “Met name Zuid-Limburg en Midden-Limburg, met uitschieters naar Noord-Limburg, Brabant, en zelfs Utrecht.”
Branches: “Omdat ik me snel verveel, heb ik ervoor gekozen me niet te specialiseren. We doen alles waar we verstand van hebben en waar we een realistische kans van slagen zien; we bemiddelen van productiemedewerker tot operationeel manager.”
Personeelsleden: “Vier man op kantoor en 1 zzp’er die in opdracht van ons werkt.”
Aantal uitzendkrachten: “Rond de 60.”
Korte omschrijving: “Persoonlijk, gepassioneerd, humoristisch, gedreven.”

 

 

Hoe ben je met je uitzendbureau begonnen?

“Ik heb 12 jaar in loondienst gewerkt bij verschillende uitzendbureaus. In september 2020, midden in coronatijd, ben ik voor mezelf begonnen. Iedereen verklaarde me voor gek. Maar corona heeft voor mij juist een heel fijn pad gecreëerd. Ik kon op een heel prettige manier uitstappen bij mijn werkgever.

 

“Ik had geen concurrentie- of relatiebeding, en kreeg drie maanden vrijstelling van werk om mijn eigen onderneming op te zetten. En dankzij videocalls, die ineens heel normaal werden, kon je heel snel en efficiënt werken.”

 

“Ik dacht ook: als je deze tijd overleeft, dan overleef je alles. Vanuit die positieve mindset ben ik de uitdaging aangegaan. En niet zonder succes: we groeien geleidelijk en zijn sinds januari met z’n vieren.”

“Ik wil persoonlijke relaties opbouwen met kandidaten en klanten”

Pascal Dieteren

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

Pascal Dieteren startte in 2020 zijn eigen uitzendbureau AYDCO, dat inmiddels uit vier medewerkers bestaat. Na een korte samenwerking met een andere backofficepartner werkt Pascal alweer bijna vier jaar samen met Flexpedia. Lees hier zijn verhaal en ontdek hoe hij de samenwerking ervaart. 

 

Profiel

Bedrijf: AYDCO Personeelsdiensten
Plaats: Beek
Actief sinds: september 2020
Werkgebied: “Met name Zuid-Limburg en Midden-Limburg, met uitschieters naar Noord-Limburg, Brabant, en zelfs Utrecht.”
Branches: “Omdat ik me snel verveel, heb ik ervoor gekozen me niet te specialiseren. We doen alles waar we verstand van hebben en waar we een realistische kans van slagen zien; we bemiddelen van productiemedewerker tot operationeel manager.”
Personeelsleden: “Vier man op kantoor en 1 zzp’er die in opdracht van ons werkt.”
Aantal uitzendkrachten: “Rond de 60.”
Korte omschrijving: “Persoonlijk, gepassioneerd, humoristisch, gedreven.”

 

 

Hoe ben je met je uitzendbureau begonnen?

“Ik heb 12 jaar in loondienst gewerkt bij verschillende uitzendbureaus. In september 2020, midden in coronatijd, ben ik voor mezelf begonnen. Iedereen verklaarde me voor gek. Maar corona heeft voor mij juist een heel fijn pad gecreëerd. Ik kon op een heel prettige manier uitstappen bij mijn werkgever.

 

“Ik had geen concurrentie- of relatiebeding, en kreeg drie maanden vrijstelling van werk om mijn eigen onderneming op te zetten. En dankzij videocalls, die ineens heel normaal werden, kon je heel snel en efficiënt werken.”

 

“Ik dacht ook: als je deze tijd overleeft, dan overleef je alles. Vanuit die positieve mindset ben ik de uitdaging aangegaan. En niet zonder succes: we groeien geleidelijk en zijn sinds januari met z’n vieren.”

“Ik wil persoonlijke relaties opbouwen met kandidaten en klanten”

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

Waar staat de naam AYDCO eigenlijk voor?

“AYDCO is een combinatie van de namen van mijn zoontjes Ayden en Collin, en onze achternaam Dieteren. Mijn zoontjes zijn alles voor me. Wat is er dan mooier dan een bedrijf naar ze te vernoemen?”

Waarom zocht je een backoffice partner?

“Ik ben met AYDCO begonnen omdat ik op een bepaalde manier wilde werken. Bij eerdere werkgevers heb ik ervaren hoe fijn het is als je op een kleinschalige en persoonlijke manier bezig kunt zijn. Maar als je heel erg groeit, zoals ik ook heb meegemaakt, gaat dat allemaal ten koste van dat persoonlijke. Dan wordt elke klant en elke kandidaat behandeld als een nummertje. Dat stuitte mij tegen de borst.”

 

“Toen ik besloot om mijn droom te verwezenlijken, had ik niet de ambitie om de nieuwe Randstad of Tempo Team te worden. Ik wilde één vestiging, met een team van hooguit zeven tot acht man. Dat is voor mij de grens om het persoonlijk te kunnen houden en trouw te blijven aan mijn principes.”

 

“Dus, om terug te komen op je vraag: juist als kleiner bureau moet je een gedegen backofficepartner achter de hand hebben. Een partner die beschikt over de benodigde certificeringen en afdelingen die je kunnen ontzorgen, zoals een verzuimafdeling. Alles waar ik als ondernemer zo min mogelijk tijd aan wil spenderen, omdat de focus voor mij ligt op het opbouwen van relaties met klanten en kandidaten.”

Waarom heb je destijds voor Flexpedia gekozen?

“Nou, ik heb eerst met een andere backofficepartij gewerkt. Daar heb ik één maand mee gewerkt, en daar heb ik veel spijt van gehad. Het was totaal niet gebruiksvriendelijk; klanten moesten bijvoorbeeld eerst een boekwerk van 50 pagina’s doornemen voordat ze er mee aan de slag konden. Daar ben ik grote klanten door misgelopen.”

 

“Daarnaast kreeg ik geen enkele ondersteuning van mijn accountmanager. Door die ervaring wist ik heel goed wat ik niet wilde.”

 

“Mensen in mijn netwerk raadden mij toen aan om eens met Flexpedia te gaan praten, omdat ze dachten dat deze partij goed bij mij zou passen. Toen hebben we een aantal gesprekken gevoerd en was de samenwerking snel beklonken.”

Hoe verloopt de samenwerking tot nu toe?

“Het is een goed partnership. Ik kan lezen en schrijven met die mensen. Zij hebben mij veel vertrouwen geschonken, en dat geef ik ze graag terug. Als het voor mij goed is, dan is het ook goed. Ook al zou het bij de buurman misschien een paar dubbeltjes goedkoper zijn. Flexpedia is een partner waar je op kunt bouwen, dat vind ik heel belangrijk.”

Tot welke resultaten heeft de samenwerking met Flexpedia voor jullie geleid?

“Je weet natuurlijk niet wat je had bereikt als je het niet had gedaan. Maar door de samenwerking kunnen wij ons meer focussen op onze core business, en dat is sales en recruitment.”

 

“De samenwerking heeft ons daarnaast veel rust en stabiliteit gebracht. Er is zoveel gaande in het uitzendvak. Dat is echt een verschil met 16 jaar geleden. Daarom is het heel handig als je kunt schakelen met mensen die alles weten van cao’s, verzuim en andere regelgeving. Je hebt echt een sparringpartner. Dat is heel fijn.”

 Kun je iets vertellen over de opstartfase?

“Dat was eigenlijk heel positief. Een wereld van verschil met de vorige backofficepartner. Onze contactpersoon was echt geweldig. Je kon er echt mee lachen, maar hij had ook heel veel verstand van zaken. Ik dacht meteen: dit is gebruiksvriendelijk en klantvriendelijk; zo kan ik mijn werk goed en snel doen.”

Hebben jullie wel eens knelpunten ervaren in de samenwerking met Flexpedia?

“Ja, natuurlijk loop je wel eens tegen bepaalde dingen aan. Een voorbeeld was rond de overgang van 2022 naar 2023. Toen veranderde er iets binnen de cao op het gebied van flexibiliteit.”

 

“Dat betekende dat sommige mensen plots in een andere fase moesten worden ingedeeld. Dat kreeg ik pas vlak voor kerst te horen. Toen heb ik aangegeven dat ik graag eerder op de hoogte was gebracht, zeker omdat deze wettelijke wijziging al langer bekend was. Ze hebben toen toegegeven dat het fout was gegaan, omdat hun systeem er niet op ingericht was. Daar heb ik dan ook begrip voor.”

 

“Als er iets is, lossen we dat altijd op. Er wordt altijd geluisterd en ze doen ook echt iets met je feedback. Dat is gewoon top.”

Zijn er dingen die beter kunnen aan de Flexpedia backoffice services en/of de software Paydia?

“In mijn perceptie zit het grotendeels gewoon goed. Het enige is dat ik liever iets meer opties had gehad om zelf dingen aan te passen, zonder dat ik daarvoor aan de bel hoef te trekken bij Flexpedia. In plaats van zelf een component aan te passen in het systeem, moet ik een mail sturen en wachten tot het verwerkt wordt. Dat kost net wat meer tijd.”

 

“Maar ik snap ook goed waarom ze daarvoor kiezen hoor. Veel mensen weten niet goed wat ze doen, en dan krijg je wildgroei binnen je systeem.”

 

“Iets anders wat ik nog wel zou willen, is een app voor op de telefoon, waarmee werknemers kunnen inloggen.”

Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je Flexpedia aanbeveelt aan andere flexbureaus?

“Een 10, heel simpel. Ik ben loyaal. Ik heb Flexpedia ook wel eens aanbevolen, een stuk of 2, 3 keer nu.”

 

“In tegenstelling tot sommige andere bureaus ben ik er heel open over dat ik samenwerk met een backofficepartij. We hebben ook een stukje over Flexpedia op de website. Ik vind het een mooi gegeven, want het betekent dat je werkt met een gerenommeerde partij die beschikt over de certificeringen die je zelf als kleine partij niet kunt halen.”

Kunnen jullie Flexpedia tot slot in een paar steekwoorden samenvatten?

“Professioneel, gedreven, jong, ambitieus, humor. Dat vat het wel samen.”

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null