Groeitips

Groeitips 

Verschillende flexondernemers en onafhankelijk experts in flex delen hun groei-ervaringen en tips. Echte groei-uitsmijters dus die je direct in de praktijk kunt toepassen voor spectaculaire groei. Deze tips hebben we voor jou op een rij gezet:

Pak je telefoon en ga bellen

Harald Jager (KTP Interflex): “Er zijn tal van marketingtips en -trucs te verzinnen om te groeien, maar het begint toch echt bij het klassieke ambacht: het persoonlijke contact met opdrachtgever en kandidaat. Niets doen levert ook niets op. Je moet dus zelf in actie komen om uiteindelijk uitzendkrachten te werk te stellen.”

Al meer dan
655 maal
aangevraagd
Al meer dan
655 maal
aangevraagd
Al meer dan
655 maal
aangevraagd
Al meer dan
655 maal
aangevraagd

Richt je alleen op opdrachtgevers en kandidaten

Ronald Vermeer (Flexpartners): “Focus is echt het toverwoord. Je bent uitzendbureau, dus richt je dan ook op je corebusiness van het plaatsen van kandidaten bij opdrachtgevers. Een goede pizzeria maakt ook alleen pizza’s, niemand komt er speciaal om spareribs te bestellen.”

Vermijd prijskopers

Remco Valkman (NestrX Uitzendbureau): “Er zijn opdrachtgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ga daar niet mee in zee of neem er afscheid van. Ze kosten je de meeste tijd en vaak betalen ze je ook nog eens het laatst.”

Professionaliseringsslag maken

Houd er rekening mee dat je om de zoveel jaar een professionaliseringsslag moet maken. Wim Davidse (HR- en flexstrateeg bij Dzjeng): “In de eerste jaren steek je terecht veel tijd in digitalisering. Maar weet dat elke scale-up na ongeveer 3 tot 5 jaar, als je zo’n 10 tot 15 miljoen euro omzet draait, nieuwe stappen moet zetten. Op het gebied van het professionaliseren van je marketing, recruitment en sales bijvoorbeeld. Dat is echt een wetmatigheid waar je maar beter vast rekening mee kunt houden.”

Laat je inspireren

Denis Vaessen (Soma Works): “Wat ons erg geholpen heeft, is geïnspireerd blijven. Dat kan op allerlei manieren, van het lezen van boeken over groei tot het bezoeken van ondernemersbeurzen.”

Doe aan risicospreiding

Remco Valkman (NestrX Uitzendbureau): “Daarmee bedoel ik dat je je opdrachtgevers zoveel mogelijk moet spreiden en daarmee dus je risico’s. Beter 10 kleine opdrachtgevers dan 1 heel grote. Stel dat die laatste wegvalt, heb je een probleem.”

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null