- Gewoon eerlijk
- Persoonlijk verbonden
- Niet lullen maar poetsen
Zakelijke dienstverlening is een breed begrip. Wat valt daar eigenlijk onder? Simpel gezegd: het verlenen van diensten aan bedrijven of consumenten. Dit kunnen dus allerlei soorten diensten zijn in alle sectoren.
Denk aan boekhoudkantoren, advocatenkantoren, reclamebureaus, online marketing bureaus, architectenbureaus, IT bedrijven maar ook schoonmaakbedrijven en koeriers behoren tot de zakelijk dienstverlening. Ben jij eigenaar van zo’n soort bedrijf en ga je starten met personeel? Controleer dan eerst goed of jouw bedrijf binnen een cao, Collectieve Arbeidsovereenkomst valt.
Anders gezegd; kijk of jouw bedrijfsactiviteiten binnen de werkingssfeer van een cao past. Is dat het geval en de cao is algemeen verbindend verklaard, dan dien je deze cao te hanteren. Zo zijn schoonmaakbedrijven gebonden aan de Cao Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf. En koeriersbedrijven vallen onder de Cao Beroepsgoederenvervoer (Transport & Logistiek).
Maar veel bedrijven binnen de zakelijke dienstverlening hebben geen cao. Handig is dan om een arbeidsvoorwaardenreglement (AVR) op te stellen of een bedrijfsreglement te maken wanneer je start met personeel. Hierin staan dus alle rechten en plichten voor werknemers bij een bedrijf. Dus ben je eigenaar van een bedrijf in de zakelijke dienstverlening en val je niet onder een cao? Stel een AVR op dat samen met de inhoud van de arbeidsovereenkomst vele zaken regelt wanneer je met personeel aan de slag gaat.
Kijk of er een branchevereniging bestaat voor jouw bedrijf. Zo’n branchevereniging biedt veel informatie over onder andere starten met personeel.
Ruim 300.000 bedrijven vallen onder ‘zakelijke dienstverlening’. Daarmee is deze branche een belangrijke speler binnen de Nederlandse economie. Alle bedrijven samen zijn goed voor ca. 10% van het BBP. Om meer overzicht te bieden kan de zakelijke dienstverlening onderverdeeld worden in de volgende subbranches, enigszins verglijkbaar met de SBI-codes (Standaard Bedrijfsindeling) van de KvK.
Voor flexbureaus die uitzenden in de schilderssector
Het anders willen doen dan de gevestigde orde; transparanter, slimmer, vriendelijker met volledige focus op het servicen van klanten én persoonlijke aandacht. Daar begint het verhaal van Flexpedia.
En don’t worry. Geen spam, daar geloven we niet in. No-nonsense en transparant, precies zoals Flexpedia is. Wij mailen je periodiek aanvullende kennistips met alleen relevante informatie voor jou.
En don’t worry. Geen spam, daar geloven we niet in. No-nonsense en transparant, precies zoals Flexpedia is. Wij mailen je periodiek aanvullende kennistips met alleen relevante informatie voor jou.
Wij zijn een innovatieve club met het hart op de juiste plaats en geloven in eerlijkheid boven alles. Zoals moeders altijd zei: ‘Al is een smoesje nog zo snel. De waarheid achterhaalt je wel’