HB Personeel

HB Personeel is een jong uitzendbureau dat gevestigd is in Groningen. Tom Havinga en Edwin Bijlsma – de H en B in HB Personeel – werkten jarenlang in loondienst in de uitzendbranche en besloten in 2019 voor zichzelf te beginnen.

 

Profiel

Uitzendbedrijf: HB Personeel
Vestiging: Groningen
Werkgebied: Groningen, Friesland, Drenthe
Branches: logistiek, bouw, techniek, productie, groenvoorziening
Uitzendkrachten: +/- 100 (part- en fulltime)
Personeelsleden: 3

 

Wat was de uitdaging?

Als klein, jong uitzendbureau wil HB Personeel zich zo veel mogelijk bezighouden met het matchen van personeel en opdrachtgevers. Edwin: “Ons belangrijkste doel is klanten en mensen vinden. Tegelijkertijd willen we goede afspraken voor de werknemer, voor de klant en – uiteindelijk – ook voor onszelf. We willen erop kunnen vertrouwen dat alles binnen de wettelijke kaders geregeld is.”

 

Daarnaast is het voor de ondernemers belangrijk om snel te kunnen schakelen. Edwin: “Als een klant een administratieve vraag heeft, wil je dezelfde dag nog een terugkoppeling kunnen geven, en niet twee dagen moeten wachten. Dat was voor HB personeel een belangrijke wens bij het kiezen van een backoffice partij.”

‘’Ons probleem is dat we al een beetje te lang in het vak zitten. Daarom willen we graag wat meer aan de knoppen zitten’’

Edwin Bijlsma

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

HB Personeel is een jong uitzendbureau dat gevestigd is in Groningen. Tom Havinga en Edwin Bijlsma – de H en B in HB Personeel – werkten jarenlang in loondienst in de uitzendbranche en besloten in 2019 voor zichzelf te beginnen.

 

Profiel

Uitzendbedrijf: HB Personeel
Vestiging: Groningen
Werkgebied: Groningen, Friesland, Drenthe
Branches: logistiek, bouw, techniek, productie, groenvoorziening
Uitzendkrachten: +/- 100 (part- en fulltime)
Personeelsleden: 3

 

Wat was de uitdaging?

Als klein, jong uitzendbureau wil HB Personeel zich zo veel mogelijk bezighouden met het matchen van personeel en opdrachtgevers. Edwin: “Ons belangrijkste doel is klanten en mensen vinden. Tegelijkertijd willen we goede afspraken voor de werknemer, voor de klant en – uiteindelijk – ook voor onszelf. We willen erop kunnen vertrouwen dat alles binnen de wettelijke kaders geregeld is.”

 

Daarnaast is het voor de ondernemers belangrijk om snel te kunnen schakelen. Edwin: “Als een klant een administratieve vraag heeft, wil je dezelfde dag nog een terugkoppeling kunnen geven, en niet twee dagen moeten wachten. Dat was voor HB personeel een belangrijke wens bij het kiezen van een backoffice partij.”

‘’Ons probleem is dat we al een beetje te lang in het vak zitten. Daarom willen we graag wat meer aan de knoppen zitten’’

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

Waarom heeft HB Personeel voor Flexpedia gekozen?

Tom: “Paydia (de backoffice software van Flexpedia) is gewoon een heel gebruiksvriendelijk systeem. Het heeft alles wat we nodig hebben en werkt smooth.” Flexpedia voldoet daarnaast aan de belangrijkste voorwaarden die Tom en Edwin aan een backoffice oplossing stellen: snelheid in de processen en alle benodigde certificeringen. Dagelijks hebben ze meerdere keren contact met hun vaste contactpersoon in Haarlem. “Ook voor kleine dingetjes kunnen we bij haar terecht. Eigenlijk is het een soort extra werknemer, maar dan niet hier op kantoor.”

Tot welke resultaten heeft dit geleid?

HB Personeel is binnen een aantal jaar uitgegroeid tot een gezond bedrijf met zo’n 120 uitzendkrachten. Sinds maart 2022 versterkt Robert Janssen het team en is HB Personeel drie man sterk. De uitzendondernemers zijn trots op hun tevreden klanten en werknemers.

 

Dat Flexpedia hierin een rol heeft gespeeld, staat voor de ondernemers vast. Edwin: “Doordat alles achter de schermen goed geregeld is, hebben wij meer tijd om die perfecte match te vinden. We kunnen korter op de bal spelen en hebben meer tijd voor persoonlijke dienstverlening. De 5 sterren recensies die wij op Google krijgen, zijn hier een bewijs van.”

Welke voordelen heeft de backoffice software van Flexpedia voor klanten?

Opdrachtgevers kunnen er volgens de mannen van HB Personeel op vertrouwen dat alles strak en juridisch juist geregeld is. In de uitzendbranche is het ook zeker niet ongebruikelijk om met een backoffice partner te werken. Edwin: “Alleen heel soms, als er iemand belt uit Haarlem, met een heel ander accent, is dat voor een opdrachtgever wel even vreemd, haha.”

 

Verder profiteren klanten volgens de ondernemers van de kennis die Flexpedia in huis heeft. Tom: “Op de nieuwe site van Flexpedia is heel veel kennis te vinden. Het is echt een soort encyclopedie. We attenderen klanten regelmatig op interessante artikelen over juridische zaken of nieuwe regelingen.”

Welke voordelen heeft Flexpedia voor jullie werknemers?

Voor werknemers is het een belangrijk voordeel dat er op een vast moment in de week wordt verloond en werknemers daar ook op kunnen rekenen, vindt Edwin. “Afspraak is bij Flexpedia ook echt afspraak.”

 

Verder hebben werknemers volgens Tom en Edwin niet zoveel met Flexpedia te maken. Tom: “Voor onze werknemers is het een soort administratiekantoor dat de papierwinkel regelt. Wij maken de afspraken en zorgen voor de juiste inschaling. En alle uitingen die ze ontvangen zijn in onze eigen huisstijl. Het enige is dat ze bij Flexpedia een portal hebben waar ze hun documenten kunnen inzien.”

Zijn er dingen die nog beter kunnen aan Flexpedia?

Edwin: “Ons probleem is dat we al een beetje te lang in het vak zitten. Daarom willen we graag wat meer aan de knoppen zitten. Aan de andere kant snappen we ook wel dat Flexpedia daarvoor is ontwikkeld, dat wij iets invoeren en zij het met hun kennis en kunde oppakken.”

 

HB ging met Flexpedia in gesprek over hun wens om zelf meer de eindregie te hebben. Edwin: “Het is mooi om te zien dat daar iets mee gedaan wordt. Er komen steeds meer mogelijkheden en het systeem wordt continu doorontwikkeld door hun eigen developers. Wat dat betreft zijn we echt partners.”

Zou HB Personeel Flexpedia aanraden aan andere uitzendondernemers?

Edwin: “100% zeker. Wat de belangrijkste voordelen zijn?”

 

Ontzorging
“Doordat alles achter de schermen goed geregeld is, hebben wij meer tijd om te doen waar wij goed in zijn.”

 

Snelheid in processen
“Als een klant een vraag heeft, wil je dezelfde dag nog een terugkoppeling kunnen geven.”

 

Financiële zekerheid
“Een backoffice partij die de lonen betaalt, maakt het makkelijker om als ondernemer te starten.”

 

Juridische zekerheid
“Het vertrouwen dat alles binnen de wettelijke kaders geregeld is.”

 

Gebruiksvriendelijkheid
“Flexpedia werkt gewoon smooth.”

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null