- Gewoon eerlijk
- Persoonlijk verbonden
- Niet lullen maar poetsen
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > sales
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > sales
Klanten binnenhalen. Éen van de belangrijkste onderdelen van elk flexbureau. En dé kern van Sales. Wat is op het gebied van Sales in deze tijd onmisbaar? Welke stappen zorgen voor de professionalisering van je flexbureau?
Collega-flexbureau leggen je uit welke sales professionaliseringstappen zij hebben genomen, om sales naar een hoger niveau te brengen.
Net als bij marketing begonnen veel ondernemers er zelf mee. Zoals Remco Valkman van NestrX. “De marktsegmentatie, de zoektocht naar de leads, het formuleren van de marktvraag, ik deed het in onze beginjaren allemaal zelf. Overigens met de Arbeidsmarktscan van de Rabobank ernaast. Pas veel later begon het tijdperk van de big data, die je ondersteunden in je sales. Daardoor was je niet meer afhankelijk van die bankgegevens. Voor marketing hebben we relatief laat iemand aangenomen en datzelfde geldt voor sales”.
Wies van ‘t Slot (365Werk) vindt sales zo leuk dat ze nog altijd meehelpt. “Daarom vind ik het ook lastig om een professionaliseringstap aan te wijzen. Ik heb eigenlijk altijd sales gedaan. Mijlpalen zijn geweest het aannemen van salescollega’s, het winnen van een aanbesteding – al na drie jaar – en vooral het aanschaffen van een CRM-pakket.”
Let op; tekst gaat verder onder dit blok.
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > sales
Leer van succesvolle collega-flexbureaus die de professionaliseringsstappen al hebben gemaakt.
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren op het gebied van:
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren op het gebied van:
De voordelen van een CRM-systeem voor sales laten zich raden. Doordat je alle relevante klantdata bij elkaar hebt, zoals contactgegevens en -historie, kunnen salesmedewerkers veel beter hun werk doen. Lees: klanten beter en sneller benaderen en helpen.
Het investeren in software, in het bijzonder een CRM-systeem, is de duidelijkste stap die de flexbureaus hebben gezet om verder te komen met hun sales. In de eerse jaren kun je prima zonder, zo geven de geïnterviewden aan, maar na enkele jaren is die software zo onmisbaar als een smartphone voor een puber.
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > sales
Leer van succesvolle collega-flexbureaus die de professionaliseringsstappen al hebben gemaakt.
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren.
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren.
Het anders willen doen dan de gevestigde orde; transparanter, slimmer, vriendelijker met volledige focus op het servicen van klanten én persoonlijke aandacht. Daar begint het verhaal van Flexpedia.
En don’t worry. Geen spam, daar geloven we niet in. No-nonsense en transparant, precies zoals Flexpedia is. Wij mailen je periodiek aanvullende kennistips met alleen relevante informatie voor jou.
En don’t worry. Geen spam, daar geloven we niet in. No-nonsense en transparant, precies zoals Flexpedia is. Wij mailen je periodiek aanvullende kennistips met alleen relevante informatie voor jou.
Wij zijn een innovatieve club met het hart op de juiste plaats en geloven in eerlijkheid boven alles. Zoals moeders altijd zei: ‘Al is een smoesje nog zo snel. De waarheid achterhaalt je wel’