Professionaliseren Sales

Professionaliseren Sales

Klanten binnenhalen. Éen van de belangrijkste onderdelen van elk flexbureau. En dé kern van Sales. Wat is op het gebied van Sales in deze tijd onmisbaar? Welke stappen zorgen voor de professionalisering van je flexbureau?

 

Collega-flexbureau leggen je uit welke sales professionaliseringstappen zij hebben genomen, om sales naar een hoger niveau te brengen.

Net als bij marketing begonnen veel ondernemers er zelf mee. Zoals Remco Valkman van NestrX. “De marktsegmentatie, de zoektocht naar de leads, het formuleren van de marktvraag, ik deed het in onze beginjaren allemaal zelf. Overigens met de Arbeidsmarktscan van de Rabobank ernaast. Pas veel later begon het tijdperk van de big data, die je ondersteunden in je sales. Daardoor was je niet meer afhankelijk van die bankgegevens. Voor marketing hebben we relatief laat iemand aangenomen en datzelfde geldt voor sales”.

 

Wies van ‘t Slot (365Werk) vindt sales zo leuk dat ze nog altijd meehelpt. “Daarom vind ik het ook lastig om een professionaliseringstap aan te wijzen. Ik heb eigenlijk altijd sales gedaan. Mijlpalen zijn geweest het aannemen van salescollega’s, het winnen van een aanbesteding – al na drie jaar – en vooral het aanschaffen van een CRM-pakket.”

 

Let op; tekst gaat verder onder dit blok.

Al meer dan
655 maal
aangevraagd
Al meer dan
655 maal
aangevraagd

De voordelen van een CRM-systeem voor sales laten zich raden. Doordat je alle relevante klantdata bij elkaar hebt, zoals contactgegevens en -historie, kunnen salesmedewerkers veel beter hun werk doen. Lees: klanten beter en sneller benaderen en helpen.

De Rode Draad

Het investeren in software, in het bijzonder een CRM-systeem, is de duidelijkste stap die de flexbureaus hebben gezet om verder te komen met hun sales. In de eerse jaren kun je prima zonder, zo geven de geïnterviewden aan, maar na enkele jaren is die software zo onmisbaar als een smartphone voor een puber.

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null