Professionaliseren Recruitment

Professionaliseren Recruitment

De scheidingslijn tussen marketing, sales en recruitment is flinterdun. Veel online marketing is namelijk gericht op het vinden van goede kandidaten. Maar ook in recruitment apart kun je stappen maken in de professionalisering.

“Veel online marketing is gericht op het vinden van goede kandidaten”, zegt Van ‘t Slot. Voor veel uitzendbureaus was dat wel echt een ontwikkeling die ze moesten doormaken, ze moesten actief inspelen op een nieuwe trend.

 

Voor kakelverse scale-ups is het echter een gegeven dat recruitment en marketing onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, ze weten niet beter, die stap hoeven ze eigenlijk niet meer te zetten. Van andere professionaliseringstappen kunnen de scale-ups van nu wél leren. Zoals de noodzaak van het aannemen van recruiters na een x-aantal jaren.

 

Van ‘t Slot: “Ik begon als een allrounders, deed bij de start van mijn onderneming van alles: boekhouding, ziekteverzuim, administratie, marketing, en ook recruitment. Dat was een beetje uit nood geboren natuurlijk, als starter zonder veel geld, maar ik denk terugkijkend dat het voor iedereen goed is om zo generiek te starten. Zo doorleef je je hele bedrijf als ondernemer, je ervaart en beleeft alle aspecten van je eigen bedrijf.”

 

Let op; tekst gaat verder onder dit blok.

Al meer dan
655 maal
aangevraagd
Al meer dan
655 maal
aangevraagd

Een heel andere kijk op professionaliseren van recruitment heeft Denis Veassen. Met SOMA Works heeft hij enorme stappen op dat gebied gezet dankzij nieuwe technologieën. “In het begin waren we heel actief met allerlei bronnen, zoals Indeed en Werk.nl. Later kwamen daar steeds meer bronnen bij. Maar ook zijn er steeds meer slimme technologieën waarmee je kunt recruiten. Zo zijn er tegenwoordig tools om de kwaliteit van je vacatureteksten te upgraden en om bulkappjes te sturen. Ook kun je dankzij data heel veel inzicht krijgen, zoals welke bron wel en welke niet werkt. Vroeger deed je dat allemaal op gevoel, nu met behulp van data. We worden steeds actiever met het gebruik van dergelijke technologieën.”

De Rode Draad

Zie jij hem? Wij niet echt namelijk. Of het moet – ook hier – het aannemen van recruiters zijn. Sinds de bureaus dat deden, begon het er als een tierelier te draaien. Ook werden specifieke professionaliseringstappen genoemd: het gebruik van recruitmenttechnologieën, het openen van een vestiging in het buitenland en proactief binden en boeien van kandidaten.

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null