- Gewoon eerlijk
- Persoonlijk verbonden
- Niet lullen maar poetsen
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > front-en-backoffice
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > front-en-backoffice
Of een flexbureau nou eerst professionaliseert op het gebied van frontoffice of backoffice. Het komt erop neer dat professionaliseren in de front- en backoffice erg belangrijk is voor jouw flexbureau.
Natuurlijk, de front- en backoffice van een flexbureau zijn twee kanten van een spectrum. Aan de voorkant matchen intercedenten klant en kandidaat, achter de schermen zorgen backofficemedewerkers dat bijvoorbeeld salarisadministratie, contractbeheer, verloning en facturatie uitstekend geregeld zijn.
Toch gooien we ze in dit hoofdstuk voor het gemak op één hoop. Omdat sommige flexbureaus strategische keuzes maken waarbij front- én backoffice betrokken en van elkaar afhankelijk zijn.
Neem NestrX. Valkman koos er heel bewust voor om in eerste instantie, een jaar of vier, vijf na oprichting, vol in te zetten op de backoffice. “Veel flexbureaus kiezen er juist voor om eerst veel te investeren in de frontoffice, maar wij hebben het anders aangepakt. Het is verleidelijk hoor, om te investeren in je frontoffice, daarmee verdien je immers relatief snel geld. Maar mijn visie is dat een gebouw eerst goed gefundeerd moet zijn, daarom hebben we eerst investeringen gedaan in de backoffice.”
Let op; tekst gaat verder onder dit blok.
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > front-en-backoffice
Leer van succesvolle collega-flexbureaus die de professionaliseringsstappen al hebben gemaakt.
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren op het gebied van:
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren op het gebied van:
Valkman – NestrX: “Ik zag te vaak bij andere flexbureaus dat er mensen aan de voorkant binnenkwamen, maar dat die er aan de achterkant weer net zo snel uit ‘lekten’, puur omdat er geen backoffice fundament stond waar het huis op rustte.”
Investeren betekende voor NestrX kennis en expertise in huis halen, in de vorm van twee gekwalificeerde backoffice-medewerkers. En systemen aanschaffen waarmee zij hun werk konden doen. “Op die manier konden wij solide groeien, dwars door de economische-crisisjaren rond 2008 heen. Intercedenten volgden later pas.
Mensen en systemen. Heel simpel. Na een aantal jaren werd het voor iedereen tijd om dedicated backoffice- en/of frontofficemedewerkers aan te nemen, om zaken uit te besteden, om een systeem aan te schaffen of zelf te ontwikkelen, enzovoort.
kennis > hot-topics > uitzendbureau-professionaliseren > front-en-backoffice
Leer van succesvolle collega-flexbureaus die de professionaliseringsstappen al hebben gemaakt.
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren.
Na het lezen van het boek (80 pagina’s, inclusief werkboek) weet jij hoe je jouw uitzendbureau kunt professionaliseren.
Het anders willen doen dan de gevestigde orde; transparanter, slimmer, vriendelijker met volledige focus op het servicen van klanten én persoonlijke aandacht. Daar begint het verhaal van Flexpedia.
En don’t worry. Geen spam, daar geloven we niet in. No-nonsense en transparant, precies zoals Flexpedia is. Wij mailen je periodiek aanvullende kennistips met alleen relevante informatie voor jou.
En don’t worry. Geen spam, daar geloven we niet in. No-nonsense en transparant, precies zoals Flexpedia is. Wij mailen je periodiek aanvullende kennistips met alleen relevante informatie voor jou.
Wij zijn een innovatieve club met het hart op de juiste plaats en geloven in eerlijkheid boven alles. Zoals moeders altijd zei: ‘Al is een smoesje nog zo snel. De waarheid achterhaalt je wel’