Professionaliseren Front- en backoffice

Professionaliseren Front- en backoffice

Of een flexbureau nou eerst professionaliseert op het gebied van frontoffice of backoffice. Het komt erop neer dat professionaliseren in de front- en backoffice erg belangrijk is voor jouw flexbureau.

Natuurlijk, de front- en backoffice van een flexbureau zijn twee kanten van een spectrum. Aan de voorkant matchen intercedenten klant en kandidaat, achter de schermen zorgen backofficemedewerkers dat bijvoorbeeld salarisadministratie, contractbeheer, verloning en facturatie uitstekend geregeld zijn.

 

Toch gooien we ze in dit hoofdstuk voor het gemak op één hoop. Omdat sommige flexbureaus strategische keuzes maken waarbij front- én backoffice betrokken en van elkaar afhankelijk zijn.

 

Neem NestrX. Valkman koos er heel bewust voor om in eerste instantie, een jaar of vier, vijf na oprichting, vol in te zetten op de backoffice. “Veel flexbureaus kiezen er juist voor om eerst veel te investeren in de frontoffice, maar wij hebben het anders aangepakt. Het is verleidelijk hoor, om te investeren in je frontoffice, daarmee verdien je immers relatief snel geld. Maar mijn visie is dat een gebouw eerst goed gefundeerd moet zijn, daarom hebben we eerst investeringen gedaan in de backoffice.” 

 

Let op; tekst gaat verder onder dit blok.

Al meer dan
655 maal
aangevraagd
Al meer dan
655 maal
aangevraagd

Valkman – NestrX: “Ik zag te vaak bij andere flexbureaus dat er mensen aan de voorkant binnenkwamen, maar dat die er aan de achterkant weer net zo snel uit ‘lekten’, puur omdat er geen backoffice fundament stond waar het huis op rustte.”

 

Investeren betekende voor NestrX kennis en expertise in huis halen, in de vorm van twee gekwalificeerde backoffice-medewerkers. En systemen aanschaffen waarmee zij hun werk konden doen. “Op die manier konden wij solide groeien, dwars door de economische-crisisjaren rond 2008 heen. Intercedenten volgden later pas. 

De Rode Draad

Mensen en systemen. Heel simpel. Na een aantal jaren werd het voor iedereen tijd om dedicated backoffice- en/of frontofficemedewerkers aan te nemen, om zaken uit te besteden, om een systeem aan te schaffen of zelf te ontwikkelen, enzovoort.

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null